Wspieranie uzdolnionych

WSPIERANIE UZDOLNIONYCH

 

 W naszym Liceum wspieranie uczni├│w uzdolnionych przyjmuje nast─Öpuj─ůce formy: 

1.     Wsp├│┼épraca z uczelniami wy┼╝szymi i instytucjami naukowymi udzia┼é w zaj─Öciach i warsztatach laboratoryjnych  na uczelniach wy┼╝szych i w instytucjach naukowych, wyk┼éady pracownik├│w uczelni w szkole. 

2.     Szkolny system tutoringu nauczyciele - tutorzy reprezentuj─ůcy r├│┼╝norodne dziedziny wiedzy, w ramach indywidualnej opieki wspieraj─ů uczni├│w w rozwoju zainteresowa┼ä, wzmacnia indywidualny rozw├│j ich aktywno┼Ťci i pomaga odnie┼Ť─ç sukces. 

3.     Realizacja indywidualnego toku nauki i indywidualnego programu nauki ÔÇô najzdolniejsi uczniowie realizuj─ů indywidualne ┼Ťcie┼╝ki rozwoju na podstawie opracowanych specjalnie dla nich program├│w. 

4.     Programy autorskie - programy nauczania, programy dla grupy, indywidualne programy dla ucznia. 

5.     Ko┼éa zainteresowa┼ä i ko┼éa naukowe ÔÇô zwi─ůzane z programami autorskimi nauczycieli. 

6.     System stypendi├│w naukowych i socjalnych ÔÇô co rocznie uczniowie otrzymuj─ů stypendia naukowe i sportowe, stypendia Rady Rodzic├│w szko┼éy, stypendia Prezesa Rady Ministr├│w. 

7.     Obozy naukowe ÔÇô obozy wyjazdowe (np. obozy naukowe geograficzne i kulturowe), jednodniowe wyjazdy naukowe (obozy fizyczne, biologiczne) obozy stacjonarne realizowane w laboratoriach SGGW lub w szkole przez pracownik├│w naukowych. 

8.     Konkursy i olimpiady ÔÇô udzia┼é m┼éodzie┼╝y w konkursach i olimpiadach 

9.     Prace badawcze ÔÇôprace badawcze m.in. w ramach Ko┼éa M┼éodych Fizyk├│w, przygotowuj─ůce do olimpiad z przedmiot├│w przyrodniczych 

10. Seminaria/warsztaty akademickie ÔÇô realizowane w szkole w ramach Festiwalu Naukowego, Tw├│rczych Spotka┼ä Humanistycznych, Tygodnia Kultury  

11. Projekty ÔÇô indywidualne lub grupowe, przedmiotowe lub interdyscyplinarne. 

12. Wsp├│┼épraca dydaktyczno-naukowa z absolwentami szko┼éy ÔÇô wyk┼éady, zaj─Öcia dla uczni├│w szko┼éy prowadzone przez absolwent├│w szko┼éy, wyr├│┼╝niaj─ůcych  si─Ö i osi─ůgaj─ůcych sukcesy jako studenci,  pracownicy naukowi, odnosz─ůcy sukcesy w r├│┼╝nych dziedzinach ┼╝ycia. 

13. Imprezy  szkolne i pozaszkolne  ÔÇô ┼Ťci┼Ťle zwi─ůzane z programami autorskimi, np. Prus Expo, Tw├│rcze Spotkania Humanistyczne, dni nauki, np. Dzie┼ä Geografii, Dzie┼ä J─Özyk├│w Obcych oraz inne  imprezy rozwijaj─ůce pozaszkolne zainteresowania. 

14. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna ÔÇô dla uczni├│w zdolnych, tak┼╝e dla ich rodzic├│w i nauczycieli, realizowana przez psychologa i pedagoga szkolnego we wsp├│┼épracy z instytucjami wspieraj─ůcymi.

 

 

ÔÇ×I Ty zostaniesz naukowcemÔÇŁ

Spo┼éeczno┼Ť─ç  XXXV Liceum Og├│lnokszta┼éc─ůcego z Oddzia┼éami Dwuj─Özycznymi im. Boles┼éawa Prusa serdecznie dzi─Ökuje
Panu Jaros┼éawowi Karczowi, zast─Öpcy Burmistrza Dzielnicy Praga - Po┼éudnie, 
za okazan─ů pomoc w organizacji wyjazdu naukowego i rozbudzanie naukowych  pasji m┼éodzie┼╝y.

W czasie siedmiodnowego wyjazdu do bazy terenowej Uniwersytetu Warszawskiego w Urwita┼écie przeprowadzili┼Ťmy nast─Öpuj─ůce badania:

  1. Skład diety różnych gatunków drapieżników
  2. Behawioralne reakcje Daphnia na obecno┼Ť─ç sygna┼éu o drapie┼╝niku
  3. Skład taksonomiczny fauny w drobnym zbiorniku
  4. Aktywno┼Ť─ç dobowa szpaka i modraszki
  5. Aktywno┼Ť─ç g┼éosowa kosa i zi─Öby
  6. Aktywno┼Ť─ç dobowa wybranych gryzoni
  7. Wieloletnie zmiany liczebno┼Ťci gryzoni
 

Koło młodego fizyka

Ch─Ötni uczniowie z klas 2C i 1C realizowali 2 pozaszkolne projekty fizyczne

1.ÔÇ×Otwarta pracownia fizycznaÔÇŁ - w ramach projektu Wydzia┼éu Fizyki UW i Biura Edukacji ÔÇ×Ochota na nauk─ÖÔÇŁ

W ramach tego projektu uczniowie konstruowali nowe pomoce naukowe pokazuj─ůce zjawiska fizyczne  oraz dokonali napraw uszkodzonych pomocy z pracowni fizycznej.
Uczniowie w drodze konkursu zdobyli grant finansowy Biura Edukacji na realizacj─Ö tego projektu

2,ÔÇ×Ha┼éasÔÇŁ  -w ramach projektu OEIiZK  ÔÇ×Z technologi─ů w ┼Ťwiat naukiÔÇŁ

W ramach tego projektu uczniowie badali zjawiska zwi─ůzane z d┼║wi─Ökiem i ha┼éasem  z zastosowaniem najnowszych technologii informatycznych.
Projekt ten uzyskał 1 miejsce w kategorii szkół ponadgimnazjalnych

Wyniki obu projektów prezentowane były odpowiednio na wydziale Fizyki UW oraz w OEIiZK podczas podsumowania realizacji projektów.