Biblioteka
Strefa Ciszy (sala158)
Godziny pracy: poniedziałek – czwartek: 7.30 -16.00
piątek: 7.30 – 15.00
Wypożyczalnia Książek (na dole przy szatni)
Godziny pracy: poniedziałek – piątek: 10.00 – 13.00
Nauczyciele bibliotekarze:
- Danuta Kowalska
- Jolanta Szewczyk
- Michał Wagner
Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu
W strefie Ciszy odbyła się debata oxfordzka , podczas której próbowano odpowiedzieć na pytanie: Czy warto studiować nauki humanistyczne?.Z tematem, wybranym przez uczniów spośród wielu innych, zmierzyli się przedstawiciele klas pierwszych. Debata wzbudziła dużo emocji wśród debatujących i publiczności, gdyż wielu nastolatków zmaga się z problemem wyboru kierunku studiów. Do debaty uczniów przygotował pan prof. Michał Wagner.

Biblioteka szkolna zaprasza do korzystania z bogatego księgozbioru lektur szkolnych, literatury pięknej, popularnonaukowej, słowników, podręczników i innych materiałów.
Na bieżąco pojawiają się informacje o tym, co dzieje się ciekawego w Warszawie, a przede wszystkim na Saskiej Kępie (szczególnie w pobliskim PROMie Kultury, w Bibliotece Publicznej ze Zbiorami Obcojęzycznymi im. Zygmunta Jana Rumla przy ul. Meissnera 5 oraz Bibliotece Publicznej przy ul. Meksykańskiej 3).
„Strefa Ciszy” jest szczególnym miejscem w szkole, gdzie każdy może miło spędzić czas na przerwach oraz, przed lekcjami i po ich zakończeniu, odrobić prace domowe, zrelaksować się w „Kąciku Tlenowym”, poznać innych uczniów i nawiązać nowe przyjaźnie.
Zapraszamy serdecznie!
Nauczyciele Bibliotekarze
Nasz gość przybliżył uczniom biografię tego słynnego pisarza.
Opowiedział o genezie powstania jego najsłynniejszej książki "Inny Świat",
w której Herling-Grudziński zawarł swoje wspomnienia z uwięzienia w gułagu w latach 1940-1942.
Swój wykład dopełnił również historią o rzadko wspominanym ludobójstwie Polaków zamieszkałych na ziemiach rosyjskich w 1938 roku, w wyniku którego życie straciło ok. 150 tys. osób, oraz o represjach jakimi poddani byli mieszkańcy Rosji pochodzenia polskiego.
Dzięki nakreśleniu kontekstu historycznego uczniowie byli w stanie lepiej zrozumieć jak kształtowała się osobowość Herlinga-Grudzińskiego oraz jak ewoluował jego światopogląd, który miał odzwierciedlenie w twórczości pisarza.
Uczestnicy mówili słowami poetek i poetów, tworzących od 1918r.aż do dzisiaj.
Jest to czas długi, pełen różnych doświadczeń - zaprezentowane wiersze dotyczyły wielu spraw,
były optymistyczne i ponure, patetyczne i przyziemne, ale łączył je jeden temat - Polska.
W repertuarze znalazły się też utwory muzyczne, m.in. piosenki z okresu XX- lecia międzywojennego.
Program, wspólnie z uczniami, przygotowały p. M.Anuszkiewicz, p. A.Kopeć-Kaczor oraz p. U.Sieczkowska.